Praca
Umowa zlecenie z uczniem lub studentem
Uczniowie i studenci bardzo często decydują się na zawarcie umowy zlecenia. Trzeba jednak pamiętać, że nie zgłasza się do ubezpieczeń społecznych ani dobrowolnych, ani obowiązkowych zleceniobiorcy, który jest uczniem szkół ponadpodstawowych albo studentem, który nie ukończył 26 lat.
Dla celów ubezpieczeń społecznych uznaje się, że UCZNIEM (do 31 sierpnia każdego roku) jest osoba, która:
- kontynuuje naukę w tej samej szkole,
- ukończyła szkołę i rozpoczyna naukę w innej szkole, w której rok szkolny rozpoczyna się dnia 1 września,
- ukończyła szkołę i nie kontynuuje nauki.
Warto pamiętać, że osoba, która przedstawi zaświadczenie o przyjęciu na studia wyższe, musi zostać uznana przez placówkę ZUS, a więc i przez zleceniodawcę za ucznia do 30 września.
Natomiast studentem jest osoba, która została przyjęta na studia; która rozpoczyna studia i nabywa tym samym prawa studenta. Studia mogą być prowadzone na poziome pierwszego lub drugiego stopnia albo na jednolitych studiach magisterskich.
Trzeba jednak zapamiętać, że studentami nie są:
1) uczestnicy studiów doktoranckich (doktoranci),
2) uczestnicy studiów podyplomowych.
Z kolei dniem ukończenia studiów jest:
1) data złożenia egzaminu dyplomowego, ( w przypadku studiów na kierunkach lekarskim, lekarsko-dentystycznym i weterynaria będzie to data złożenia ostatniego wymaganego programem studiów egzaminu; w przypadku studiów na kierunkach farmacja i fizjoterapia będzie to data zaliczenia ostatniej wymaganej programem studiów praktyki),
2) data skreślenia z listy studentów.
Należy pamiętać, że z obowiązującego art. 109 ust. 2a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce wynika, że student, który ukończyła studia pierwszego stopnia, może zachować prawa studenta do dnia 31 października roku, w którym ukończył studia. Jednakże użyte w tym przepisie sformułowanie „zachowuje prawa studenta” nie oznacza wcale, że ta osoba dla potrzeb ZUS-u posiada status ucznia/studenta.
Jeżeli zawarłeś umowę zlecenia z własnym pracownikiem, który jest jednocześnie studentem lub uczniem w wieku do 26 lat, z tytułu umowy zlecenia opłacaj wszystkie składki na ubezpieczenia społeczne, tj. na ubezpieczenie emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe. W takiej sytuacji bowiem umowa zlecenia jest traktowana w zakresie ubezpieczeń społecznych jak umowa o pracę. Uczeń lub student w wieku do 26 lat z tytułu umowy zlecenia zawartej z innym podmiotem niż własny pracodawca nie podlega ubezpieczeniom społecznym.
Pamiętaj również, że w 2020 roku zmieniły się uregulowania dotyczące pensji minimalnej. Minimalna pensja ma osiągnąć 2600 zł brutto, natomiast stawka godzinowa 17 złotych brutto. Więcej na ten temat przeczytasz pod adresem https://smadwokaci.pl/aktualnosci/prawo-pracy/minimalne-wynagrodzenie-na-umowe-o-zlecenie-i-swiadczenie-uslug/. Jeśli student zatrudniany jest na podstawie umowy zlecenia, nie musi on mieć ustalanej godzinowej stawki, natomiast zapłatę można ustalić kwotowo. W takiej sytuacji należy jednak wyliczyć, czy po podzieleniu przez liczbę przepracowanych godzin, kwota ta nie jest niższa od stawki minimalnej.
Praca
Prezenty dla firm wspierają Twoją markę
Prezenty dla klientów biznesowych są ważnym narzędziem w komunikacji marketingowej. Wykorzystywane są głównie jako środek kształtowania wizerunku firmy i reputacji biznesowej, wzmacniania więzi z kluczowymi klientami, partnerami biznesowymi. Wybór dobrych prezentów zawsze wymaga wyobraźni i inspiracji. Wymyślanie prezentów biznesowych, które się spodobają, zostaną zapamiętane i zmieszczą się w wyznaczonym budżecie, wcale nie jest łatwym zadaniem.
Korzyści z kontaktu z marką poprzez prezenty dla firm
Prezenty dla firm to także marketing. Pomagają informować o usłudze lub produkcie, przekazywać wartości, wspierać wizerunek marki. Pamiątki promocyjne to dobry prezent, który można zsynchronizować z ważnym wydarzeniem: długopisy z logo, notesy, markowe kubki, koszulki, breloki, kalendarze i wiele innych przydatnych i przyjemnych prezentów, z których klienci będą korzystać na co dzień.
Kiedy ludzie używają przedmiotów z logo firmy, jest to również reklama, która kontaktuje się z grupą docelową. Długość kontaktu konsumentów z reklamą w telewizji to czas nagłośnienia, w mediach czas czytania, reklama zewnętrzna to czas kontaktu wizualnego. Okres kontaktu w przypadku prezentów dla firm wynosi nawet kilka lat. Jeśli wybierzesz odpowiedni prezent, będzie on regularnie używany. W niektórych przypadkach nawet codziennie.
Udane prezenty dla firm:
- Długopisy, ołówki, piórniki.
- Kalkulatory, powerbanki, radia, termometry, zegarki biurkowe.
- Teczki, etui, notatniki, notesy.
- Cukierki, bombonierki, herbaty i kawy, miody i konfitury reklamowe.
Przeprowadzone badania pokazują, że istnieje bezpośredni związek między świadomością marki a wykorzystaniem prezentów dla firm. A jeśli ten prezent kojarzy się ze świętem, to są to dodatkowe pozytywne emocje, które są przenoszone na markę.
Najważniejsze powody, dla których warto dawać prezenty dla klientów biznesowych
- Zwiększenie świadomości. Prezenty dla klientów biznesowych zazwyczaj podkreślają tożsamość korporacyjną firmy lub wizerunek marki. Tworzy to emocjonalnie pozytywne połączenie z darczyńcą.
- Przekazuj wartości i pomysły. Na przykład: jesteśmy za środowiskiem, doskonałym prezentami dla klientów biznesowych będą gadżety ekologiczne: zestaw drewnianych łamigłówek, dekoracyjne drewniane długopisy, ładowarka słoneczna.
- Jesteśmy za innowacjami, tutaj ciekawe prezenty to: gadżety do komputera, telefonu, radia reklamowe, stacje pogodowe, zegarki i stopery.
- Będzie nam wygodnie to różnego rodzaju odzież reklamowa: koszulki, bluzy, bezrękawniki, wiatrówki a wszystko z logo firmy.
Prezenty dla partnerów biznesowych odzwierciedlają przesłanie
Prezenty dla partnerów biznesowych (dostępne np. w ofercie sklepu Reklamowe24 na gadzety-reklamowe.com/prezenty-dla-firm) mogą być subtelnym narzędziem dyplomatycznym, którego umiejętne wykorzystanie przyczyni się do powodzenia relacji biznesowych. W obliczu rosnącej konkurencji, nadmiaru reklamy i informacji prezenty dla biznesmenów stają się jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie uwagi, przypomnienie i zwiększenie ich lojalności. Wiele firm staje jednak przed problemem: jak zrobić odpowiedni prezent? W końcu nie chodzi tylko o relacje, ale o reputację całej firmy. To sposób komunikacji, który pozwala wzmocnić relacje zarówno w środowisku wewnętrznym, jak i zewnętrznym.
Głównymi kryteriami wyboru prezentów są ich funkcjonalność, wszechstronność i żywotność w świecie biznesu. Klasyki biurowe są nadal poszukiwane i popularne – notatniki, zeszyty, długopisy. Boom technologiczny dodał do tej listy różne akcesoria i urządzenia dla technologii: ładowarki, zestawy słuchawkowe do smartfonów. Coraz większą popularnością cieszą się produkty antystresowe: wraz z rosnącym zainteresowaniem zaczęto je zamawiać jako prezenty dla partnerów biznesowych. Mogą być wykonane w różnych kolorach, ozdobione logo marki, okazały się modnym i niezbędnym prezentem.
Praca
Okulary ochronne to nie wymysł, a konieczność przy wykonywaniu niektórych zawodów
Lekceważenie zasad BHP zarówno po stronie pracodawców jak i po stronie pracowników nie jest niczym nadzwyczajnym. Nikt nie lubi długiego szkolenia mówiącego o tym jak prawidłowo wykonywać czynności zawodowe, jak dbać o higienę pracy i swoje bezpieczeństwo, ponieważ wydaje nam się, że wszystko doskonale wiemy i znamy zagrożenia. Świadomość zaniedbań i naruszeń, niedopilnowania i błędów, które pojawiają się w trakcie wykonywania pracy pojawia się w momencie, kiedy mamy styczność z wypadkiem na stanowisku pracy i szeregiem konsekwencji jakie z tego wynikają.
Okulary ochronne – dlaczego są istotą wykonywania określonych zawodów?
Każda praca, która naraża pracownika na uszkodzenia lub utratę wzroku, wymaga odpowiedniego przygotowania i zabezpieczenia osoby wykonującej określone czynności przed uszczerbkiem na zdrowiu. W przypadku między innymi takich zawodów jak spawacz, budowlaniec, stolarz, pracownicy laboratoriów, osoby mające styczność z substancjami chemicznymi czy gazami, ryzyko uszkodzenia narządu wzroku jest bardzo duże. Żeby chronić oczy każdy z pracowników powinien zostać wyposażony w gogle lub okulary ochronne. Aby dobrze pełniły swoją funkcje, okulary ochronne powinny idealnie przylegać do twarzy i chronić oczy nie tylko z przodu, ale także po bokach i od dołu. Dzięki temu oczy pracownika zostają zabezpieczone przed dostaniem się do nich cieczy czy innych niebezpiecznych elementów i drobinek, a dodatkowo chronią przed wilgocią, temperaturą i innymi szkodliwymi gazami czy oparami, które unoszą się w pomieszczeniu.
Na co zwrócić uwagę wybierając okulary ochronne?
Okulary ochronne powinny być wytrzymałe, aby z łatwością poradzić sobie z uderzeniami i obiciami. Wielkość szybki ochronnej powinna być na tyle duża, aby pracownik miał szerokie pole widzenia i z łatwością mógł wykonywać powierzone mu obowiązki. To na co warto zwrócić uwagę, to także szybka ochronna wzbogacona o filtry, a może być ich całkiem sporo: filtr spawalniczy, filtr chroniący przed nadfioletem lub podczerwienią, przed słońcem lub przed promieniowaniem laserowym. Dodatkowym komfortem będą okulary, które można przewiesić przez szyje na pasku. To pozwoli pracownikowi mieć je zawsze przy sobie, a używać tylko w razie potrzeby. Dokonując zakupu okularów ochronnych warto zwrócić też uwagę na zapewnienia producenta dotyczące parowania szkieł. W ofertach wielu sklepów znajdziemy okulary pokryte specjalną warstwą ochronną, która zapobiega parowaniu, a tym samym podnosi komfort i bezpieczeństwo pracy.
Praca
Top ciekawostek o Robercie Lewandowskim
Piłkarz-legenda. Wzór do naśladowania. Idealny napastnik. Określeń, przypisywanych do osoby Roberta Lewandowskiego, istnieje bez liku. Skala popularności zbudowana przez polskiego piłkarza jest nie do oszacowania. Przygotowaliśmy dla was zestaw 10 ciekawostek na temat Roberta Lewandowskiego. Dowiecie się m.in. dlaczego nazywano go w czasach szkolnych per Bobek oraz dlaczego podróż do Watykanu była dla niego wyjątkowym przeżyciem.
1. Trener nie ma znaczenia?
Robert Lewandowski zawsze z wielkim szacunkiem wypowiadał się o byłych i obecnych trenerach jego drużyn. Statystyki pokazują jednak, że w przypadku Lewandowskiego… nie jest istotne, kto prowadzi dany klub. Pod wodzą każdego z dotychczasowych trenerów, Lewandowski zdobywał gole w Bundeslidze. Dotyczy to nawet menedżerów tymczasowych, takich jak Peter Hermann, czy Willy Sagnol, prowadzących Bayern Monachium tylko przez jeden mecz.
2. Maszynka do zdobywania goli
Polski piłkarz jest absolutnym rekordzistą jeżeli chodzi o najszybciej zdobyte bramki w jednym meczu najwyższej ligi niemieckiej. Skompletowanie hat-tricka zajęło Lewandowskiemu 3 minuty i 22 sekundy. Cztery bramki Robert zdobył w czasie 5 minut i 42 sekund, natomiast „pięciopak” strzelił w 8 minut i 59 sekund. Wszystkie te rekordy pobił w jednym meczu: Bayern Monachium – VfL Wolfsburg, który odbył się 22 września 2015 roku.
3. Multi-rekordzista Bundesligi
Do Roberta Lewandowskiego należy wiele rekordów ligi niemieckiej. Posiada on aż 9 mistrzowskich tytułów Bundesligi, czym ustępuje tylko Davidowi Alabie i Thomasowi Muellerowi (ci piłkarze mają po 10 wygranych trofeów). Lewandowski jest najskuteczniejszym zagranicznym strzelcem w historii, a także drugim (wyprzedza go Gerd Mueller) najlepszym strzelcem bez podziału na piłkarzy krajowych, czy zagranicznych. Lewy goni rekord za rekordem. Bukmacherzy korzystają z tego, przygotowując specjalne zakłady na ilość goli w poszczególnych meczach.
4. Od „Bobka”, do „Pana Lewego”
Jego imię, Robert, w czasach szkolnych było często zdrabniane przez trenerów i kolegów. Zamiast „Robert”, mówiono na niego „Bobek”, co było pieszczotliwą interpretacją jego imienia. Ksywka wiązała się także z warunkami fizycznymi Roberta: był najniższy w drużynie, chudy i odstawał siłowo od konkurentów w grupie. Nadrabiał za to: uporem, szybkością i ogromną sprawnością, wypracowaną m.in. przez treningi gimnastyki, czy lekkoatletyki.
5. Osobiste spotkanie z papieżem
Lewandowski jest jednym z nielicznych sportowców, którzy wzięli udział w watykańskiej audiencji papieskiej. Jako praktykujący katolik Lewandowski nie ukrywał swojej ekscytacji wizytą w Watykanie. Odbyła się ona w październiku 2014 roku, po tym jak Bayern Monachium pokonał zespół AS Romy rezultatem 7:1.
6. Trening na wielu płaszczyznach
Tajemnica znakomitej kondycji Roberta Lewandowskiego tkwi w systematyczności treningowej. Polski piłkarz nie ogranicza się jedynie do treningów z piłką. W social mediach bardzo często udostępnia filmiki i zdjęcia z siłowni, czy z treningów bokserskich. Dzięki różnorodnym ćwiczeniom i zbilansowanej diecie, Robert przez lata utrzymuje perfekcyjną i imponującą sylwetkę.
7. Koncentracja, refleks, psychika
Na Robercie Lewandowskim ciąży wielka presja: zwykle to od jego strzałów zależy, czy Bayern Monachium wygra swój mecz. Słaby psychicznie piłkarz mógłby po prostu nie wytrzymać nadmiernej ekspozycji na czynniki stresowe. Lewandowski, znając to ryzyko, korzysta z pomocy psychologa sportowego. Także sam, na własną rękę, wykonuje w domu ćwiczenia, które poprawiają koncentrację, czy zdolność do podejmowania szybkich decyzji. Jak podkreśla sam zainteresowany: „Czasami wykonuję specjalne ćwiczenia, które poprawiają koncentrację, co jest bardzo ważne dla napastnika. A ja potrzebuję siły, aby konkurować z potężnymi obrońcami”.
Lata pracy przynoszą wymierny sukces. Tak było w przypadku Roberta Lewandowskiego, który dzięki ciężkim treningom i talentowi znalazł się w miejscu, w którym chciałby być każdy profesjonalny piłkarz.
-
Firmy5 lat ago
Przesyłki kurierskie – rodzaje
-
Praca3 lata ago
Top ciekawostek o Robercie Lewandowskim
-
E-Commerce5 lat ago
Technologia, która może stanowić wyzwanie dla rynku.
-
Podatki5 lat ago
Przychód, a dochód różnice
-
E-Commerce4 lata ago
Czy prostowanie włosów jest bezpieczne? Jak prostować włosy, żeby ich nie zniszczyć?
-
Firmy5 lat ago
Kiedy warto wybrać transport samochodowy?
-
Ubezpieczenia5 lat ago
Trzy rzeczy, które warto zrobić przed wyjazdem na urlop.
-
Podatki5 lat ago
Split payment w przedsiębiorstwie
You must be logged in to post a comment Login